Facebook Linkedin Twitter
Gezond eten met je gezin.: Gezond eten met je gezin.

Gezond eten met je gezin.

Och, je weet het wel. Iedereen dus ook jij en je kinderen moeten twee stuks fruit per dag en 200 gram groente eten. Maar tussen dat wat je weet en de praktijk zit wel eens wat verschil. Want, hè… vandaag is een drukke dag. Ik moet zelf werken, de oudste moet naar school en uit school naar sport en de jongste gaat vandaag naar de opvang en die moet ik tussendoor ook nog ophalen en och ja, ik moet ook nog even langs de stomerij dat broekpak ophalen dat ik morgen nodig heb… Dus vandaag eten we maar even iets makkelijks, patat of zo, of chinees.gezond eten gezin Spruitjes en Zo!
Herkenbaar?

Ja, de kindereetcoaches van Spruitjes en Zo! weten hoe lastig gezond eten soms kan zijn. Ze weten dat jij hard moet werken en niet altijd tijd en zin hebt om te doen wat misschien wel zou moeten. Ze willen je graag helpen en daarom hebben ze een aantal tips voor je.

Gezond eten is plannen!

Gezond eten is belangrijk en dus zou je het wel iedere dag willen, toch? Het schiet er vaak bij in, door drukte, door vermoeidheid, door niets gepland te hebben. Want plannen is belangrijk. Zeker als je een gezin hebt, is het verstandig goed te plannen. Dat doe je immers op meerdere vlakken al. Halen en brengen van school of opvang, sportclubjes, afspraken… dus waarom zou je de maaltijden ook niet plannen?!

Gezond eten plannen lastig?

Nee, plannen is helemaal niet lastig. Sterker nog het is super handig. Het scheelt je tijd, want hè, je doet alles in één keer en niet verdeeld over tig bezoekjes naar de supermarkt. Het scheelt je stress, want alles is er al dus je hoeft niet te stressen of je nog wel tijd hebt om boodschappen te doen. Het scheelt in frustratie, de ‘vraag wat eten we vandaag nou eens weer’ hoef jij niet meer te stellen want je weet het al. Al met al dus zeker een aanrader dat plannen. We geven je wat tips om gezond te plannen, want je doel was gezonder te gaan eten met je gezin toch?

gezond eten kun je plannen Spruitjes en Zo!Gezond eten plannen tips:

  • -maak een week-planning voor 7 gezonde maaltijden.
  • -ga eens per week naar de supermarkt en haal dan alles.
  • -plan verse groenten aan het begin van de week en kies later in de week voor diepvries of pot.
  • -betrek je gezin bij het plannen en laat ze een dag uitkiezen ( de P gerechten zijn een no go)
  • -wissel aardappelen af met volkoren pastagerechten of kies voor zilvervliesrijst.
  • -wissel vlees af met vis, of kies eens voor een vegetarische dag
  • -kies je groenten op kleur en wissel kleuren af. Na groen komt rood, na rood doe je bijvoorbeeld wit.
  • -maak na aanleiding van je weekplanning een boodschappenlijst.

Succes met het plannen en mocht je meer vragen hebben over gezond eten met je gezin, onze kindereetcoaches zijn er in gespecialiseerd. Maak een afspraak en ga eens gezellig in gesprek over jouw gezin en de voeding die jullie nuttigen. Het levert je altijd iets op.

Interessant? Delen met je vrienden ››