Facebook Linkedin Twitter
Kinderen met overgewicht en water drinken: Kinderen met overgewicht en water drinken

Kinderen met overgewicht en water drinken

Kinderen met overgewicht en grenzen stellenOvergewicht is een serieus probleem tegenwoordig. Steeds meer mensen kampen met een te hoog gewicht en ook veel kinderen hebben last van overgewicht. De kindereetcoaches van Spruitjes en Zo! zijn gespecialiseerd op het onderwerp kinderen en gewicht. Dagelijks begeleiden zijn kinderen met overgewicht naar een gezonde eetpatroon en een gezond gewicht. Daarbij gaat het niet alleen om eten maar zeker ook om drinken.

Zonder eten kun je het nog wel een poosje volhouden, je lichaam heeft voldoende reserve om het vol te houden. Zonder vocht gaat het echter beslist niet lukken. Je lichaam heeft iedere dag vocht nodig, steeds weer opnieuw. Dat komt omdat ons lichaam voor het grootste gedeelte uit vocht bestaat en we gedurende de dag steeds vocht verliezen. Dat vocht moet worden aangevuld om je lichaam optimaal te kunnen laten functioneren.

Vochtverlies merk je. Verlies je veel vocht en vul je het niet aan, dan ga je dat merken. Hoofdpijn, moe en niet vooruit te branden? Dat kan inderdaad door een gebrek aan vocht komen. Super belangrijk dus om hier op te letten.

We weten het allemaal, we moeten meer water drinken. Zeker als we gezond willen blijven maar ook voor ons gewicht is water drinken beter. Veel kinderen en jongeren zijn gewend frisdrank te drinken. Maar frisdranken bevatten veel suiker en zijn niet aan te raden. Water is een betere optie. Voor sommigen is het een vanzelfsprekendheid, voor anderen iets dat ze zichzelf echt moeten aanleren. Ook voor kinderen is water drinken dus belangrijk. Even de voordelen op een rij.

Water:

  •  zuivert
  •  bevat geen toevoegingen
  •  bevat geen suiker
  •  bevat geen calorieën
  •  houdt je lekker fris

Toch willen veel ouders hun kinderen  graag frisdrank geven.  Want zo is hun mening, frisdrank is lekker. Maar frisdrank is ook zoet, en  bevat zoals gezegd veel suiker. Voor kinderen in de groei is al die suiker helemaal niet goed. En water drinken is geen straf! Het is juist lekker en met de volgende tips drinkt jouw kind ook meer water.

  • Geef een flesje mee naar school, of een bidon. Het handige van een bidon is, dat je het zelf kunt vullen op school. Wat betekent dat je altijd lekker vers en koel water hebt.
  • Doe dit altijd, iedere dag. Door iets vaak te doen, wordt het een gewoonte. Je bent het zo gewend.
  • Maak water lekkerder. Voeg eens wat schijfjes komkommer toe, wat munt of limoen. Op die manier maak je water net even iets anders.

Speelt overgewicht ook binnen jullie gezin een probleem en willen jullie gezamenlijk als gezin werken aan gewichtsverlies, neem dan contact op met een kindereetcoach van Spruitjes en Zo! Wij bieden een super leuk traject dat kinderen naar een gezond gewicht helpt op een kindvriendelijke manier.

Interessant? Delen met je vrienden ››