Facebook Linkedin Twitter
Lekker lunchen, 5 mogelijkheden: Lekker lunchen, 5 mogelijkheden

Lekker lunchen, 5 mogelijkheden

Lekker lunch is niet moeilijk, het kan iedere dag weer. Natuurlijk een boterham met kaas is prima, maar van de kindereetcoaches van Spruitjes en Zo! krijg je nog meer mogelijkheden zodat je lunch nog lekkerder en nog gezonder wordt. Want variëren is goed voor je, het zorgt ervoor dat je van alles wat binnen krijgt. Bovendien houdt het gezond eten leuk en uitdagend, je mag immers van alles en dat is juist lekker.

1.Tosti

Maak van 2 volkoren boterhammen besmeerd met wat grove mosterd en belegd met plakjes mozzarella en plakjes tomaat een heerlijke tosti.

2. Sandwich met komkommer en gerookte zalm

zalm goed voor kind met overgewichtNeem twee volkoren boterhammen en besmeer ze met een dun laagje halvarine. Leg er een plakje gerookte zalm op. Schaaf met de dunschiller (of kaasschaaf) dunnen plakken komkommer en leg die op de gerookte zalm. Nu nog een gekookt eitje in plakjes snijden en erop leggen en je sandwich is klaar. Ook lekker om er wat (verse) bieslook overheen te doen.

3. pindakaas pannenkoekenvolkoren pannenkoeken prima voor kind met overgewicht

Neem 2 bananen, 3 eetlepels pindakaas, 100 ml. melk, 2 eieren, 50 gram havermout en 1 theelepel bakpoeder. Maak hier een beslag van en bak in wat olie de pannenkoekjes.

4. Turks brood delen

Neem een Turks brood en snijd het overdwars door. Besmeer een kant het met frisse roomkaas en belg het daarna met plakjes kipfilet. Versier het brood dan met plakjes komkommer, schijfjes tomaat, reepjes paprika (geel en rood) en wat sla naar eigen smaak. Andere helft er weer bovenop en nu punten snijden zoals je een taart aansnijdt. Lekker samen brood delen.

5. Salade met avocado en bonen

Neem 1 blikje rode kidneybonen, een halve komkommer, een halve rode ui, een bakje kleine tomaatjes, een blikje mais en een avocado. Snijd alle groente in blokjes en meng dit met de bonen en de mais door elkaar. Maak van een eetlepel fijngesneden peterselie en een eetlepel fijn gesneden dille samen met 3 eetlepels olijfolie een dressing. Maak op smaak met peper en zout. Meng de dressing door de salade en klaar is je lunch.

De kindereetcoaches van Spruitjes en Zo! vinden gezond en lekker eten belangrijk. Zeker als er sprake is van overgewicht binnen een gezin is er altijd een angst dat er minder lekker moet worden gegeten als afvallen een doel is. Maar dat is beslist niet zo. Volg je samen met je kind een traject bij ons dan krijg je regelmatig heerlijke recepten om thuis lekker te kunnen eten.

 

 

Interessant? Delen met je vrienden ››