Facebook Linkedin Twitter
Overgewicht kinderen en water

Overgewicht kinderen en water

Zonder eten kun je het nog wel een poosje volhouden, je lichaam heeft voldoende reserve om het vol te houden. Zonder vocht gaat het echter beslist niet lukken. Je lichaam heeft iedere dag vocht nodig, steeds weer opnieuw. Dat komt omdat ons lichaam voor het grootste gedeelte uit vocht bestaat en we gedurende de dag steeds vocht verliezen. Dat vocht moet worden aangevuld om je lichaam optimaal te kunnen laten functioneren.

Vochtverlies merk je. Verlies je veel vocht en vul je het niet aan, dan ga je dat merken. Hoofdpijn, moe en niet vooruit te branden? Dat kan inderdaad door een gebrek aan vocht komen. Super belangrijk dus om hier op te letten.

We weten het allemaal, we moeten meer water drinken. Voor sommigen is het een vanzelfsprekendheid, voor anderen iets dat ze zichzelf echt moeten aanleren.Ook voor kinderen is water drinken belangrijk. Even de voordelen op een rij.  Water:

  •  zuivert
  •  bevat geen toevoegingen
  •  bevat geen suiker
  •  bevat geen calorieën
  •  houdt je lekker fris

Toch willen veel ouders hun kinderen  graag frisdrank geven.  Want zo is hun mening, frisdrank is lekker. Maar frisdrank is ook zoet, en  bevat veel suiker. Voor kinderen in de groei is al die suiker helemaal niet goed. En water drinken is geen straf! Het is juist lekker en met de volgende tips drinkt jouw kind ook meer water.

  • Geef een flesje mee naar school, of een bidon. Het handige van een bidon is, dat je het zelf kunt vullen op school. Wat betekent dat je altijd lekker vers en koel water hebt.
  • Doe dit altijd, iedere dag. Door iets vaak te doen, wordt het een gewoonte. Je bent het zo gewend.
  • Maak water lekkerder. Voeg eens wat schijfjes komkommer toe, wat munt of limoen. Op die manier maak je water net even iets anders.

 

Interessant? Delen met je vrienden ››