Facebook Linkedin Twitter
Pasen. Laat zien dat gezond lekker is.

Pasen. Laat zien dat gezond lekker is!

Was Pasen ooit het feest van de paashaas en kreeg je wat chocolade eieren en dat was het, tegenwoordig is Pasen net als Kerst een echt familiefeest en worden we al ver voor Pasen bestookt met allerlei lekkernijen en extra’s op het gebied van eten. Menig supermarktketen stuurt uitgebreide folders rond vol met vooral luxe lekkernijen om ons maar te verleiden tot het eten. Een paasei is allang niet meer voldoende, we moeten uitgebreid ontbijten, overheerlijk brunchen en het liefst luxueus dineren of op zijn minst gourmetten. Pasen is big business tegenwoordig.

Voor ouders vaak wel lastig. Soms wil je zelf op je gewicht letten en is al dat extra eten dus helemaal niet handig. Soms ook omdat je kind overgewicht heeft en ook dan is al dat lekkere aanbod geen goed idee. Toch kan het heel gezellig zijn zonder al te veel extra  en vooral ook nog lekker. Laat als ouder zien dat gezond ook lekker is. Natuurlijk, er mag best een beetje wat extra genomen worden en een paasei hoort erbij. Maar we kunnen het heel erg beperken met een paar slimme tips. Gelukkig hebben we die ook voor je.

Gezond is lekker!

Tip 1:

Uitgebreid ontbijten hoeft helemaal niet slecht te zijn. Een gekookt ei, zeker met Pasen is natuurlijk heel erg lekker. Lekkere warme volkoren broodjes smaken ook heel goed en als er veel vers fruit op tafel staat ziet het er meteen heel gezellig en lekker uit. Wie wil er nou geen aardbeien op brood?

Tip 2:

Als je uitgebreid hebt gegeten ’s ochtends dan is een tussendoortje bijna niet meer nodig. Maar wil je toch iets hebben bij de koffie omdat het Pasen is en je nou eenmaal graag iets lekkers bij de koffie wilt serveren, kies er dan voor om lekker zelf iets te bakken. Op die manier weet je precies wat er in zit en dat is wel zo fijn. Een lekker bananencake of een minder ongezonde appeltaart. Bijvoorbeeld.

Tip 3:

Serveer voor de lunch een lekker soepje. Veel groentes, lekker caloriearm en heerlijk om te eten na een flinke wandeling. Want ja, als we wat extra gaan eten is het misschien ook wel slim om wat extra te bewegen. Dus trek er op uit, naar buiten. Het bos in, de heide op, een strandwandeling. Het maakt niet uit, maar ga!

Tip 4:

Heb je de kinderen verwend met chocolade paaseitjes en jezelf ook een beetje? Ze hoeven niet allemaal tegelijk op. Serveer de paaseitjes per een of twee bij een kopje koffie of thee, zet niet een hele schaal op tafel want dat gaat mis. Zien eten is eten en dan gaat het wel allemaal op.

Tip 5:

Ga je de dag van Pasen uitgebreid eten of gourmetten, ook dan kan je heel goed gezond eten.  Bekijk ons drie gangen Paasdiner of onze tips voor een gezonde gourmet.

Nu weet je dat Pasen helemaal niet heel erg calorierijk hoeft te zijn. Het is ook gezellig als je oplet en gezond eten serveert. Gezelligheid zit niet in snoep of snacks, het zit in het gezellig samenzijn met familie en vrienden. Geniet van de Paasdagen!

Interessant? Delen met je vrienden ››