Facebook Linkedin Twitter
Vakantie tips!

Vakantie tips

Sommige kinderen kunnen al genieten van de vrije dagen die ze hebben, voor andere duurt het nog een paar dagen voordat ook zij eindelijk vrij zijn. Vakantie, heerlijk! vrije tijd, genieten, reizen, weg uit je dagelijkse leventje. Geen school, geen verplichtingen en zelfs je ouders zijn lekker vrij, en dat betekent samen leuke dingen doen.

Maar vakantie staat voor veel mensen ook gelijk aan aankomen. Zij nemen, als ze weer naar huis terug keren, zo’n drie kilo meer mee aan lichaamsgewicht.Ook kinderen. Want ook kinderen kunnen door een verkeerd eetpatroon, teveel eten en verkeerd eten aankomen in gewicht. Helaas gebeurt dat steeds vaker Niet leuk en ook niet nodig. Want het kan echt anders.  Door de juiste keuzes te maken en door te plannen.

Hieronder even een paar tips die jullie als gezin  kunnen helpen.vakantietips

  • Tip1: Neem voor onderweg drinken en eten mee. Langs de snelweg is de keuze qua gezond niet groot. Door lekker broodjes en een salade mee te nemen voorkom je dat je bij de grote M beland. Geef kinderen op de achterbank een flesje water. Water is het beste in geval van dorst en bovendien koelt het lekker af. Geef ze er een washandje bij en dan kunnen ze ook zo af en toe even hun gezicht verfrissen.
  • Tip2: Ga je een dagje weg zorg ook dan voor eten en drinken. Maak afspraken met de kinderen. “We nemen broodjes mee en eten geen patat vandaag, maar jullie mogen wel een ijsje.” Tenslotte is het vakantie toch!?
  • Tip3: Eet niet iedere dag een enorm ijsje. Er zijn ijsjes die meer calorieën bevatten dan een volledige lunch, niet slim omdat iedere dag te eten. Maak afspraken, “Door de weeks kiezen we voor waterijsjes en in het weekend mogen we dan een wat grotere.”
  • Tip4: Kook het liefst zelfs. Ja het is vakantie maar juist dan is het toch heerlijk om tijd met elkaar door te brengen? Kook samen en kook met verse streekproducten. Op die manier weet je wat je eet. Zit je aan het water, misschien lukt het je om vis te vangen…lekker op de BARBECUE.
  • Tip5: Beweeg! Juist in de vakantie is het leuk om dingen te doen. Hangen in je stoel kan ook nog als je strakjes oud bent. Ga op pad. Ga wandelen, ga fietsen, ga zwemmen. Speel, ren en klauter samen met je kinderen. En geniet!
  • Tip6: Probeer een ritme aan te houden qua maaltijden en tijden waarop er gegeten wordt. Dat hoeft niet precies zoals thuis, je staat immers misschien wel later op en gaat ook later naar bed. Maar bedenk dat ongeveer om de 2,5 a 3 uur eten noodzakelijk is.
  • Tip7:Vergeet het fruit niet! Vaak schieten de twee stuks fruit er bij in tijdens de vakantie, maar dat is natuurlijk jammer. Fruit is juist een prima tussendoortje, dus zeker niet vergeten.

Fijne vakantie allemaal.

Interessant? Delen met je vrienden ››